Õigus lepingust taganeda

Õigus lepingust taganeda – MOLIKO OÜ

Õigus lepingust taganeda (Право на отказ от договора)

MOLIKO OÜ
Registrikood: 16762195
KMKR: EE102762110
Juriidiline ja tegelik aadress: Ehitajate tee 110, Tallinn, Harjumaa, 13517, Eesti
E-post: [email protected]

1. Taganemisõigus

Tarbijal (füüsiline isik, kes ostab kaupu või teenuseid eesmärgil, mis ei ole seotud tema majandus- või kutsetegevusega) on õigus põhjust avaldamata lepingust taganeda 14 päeva jooksul alates kauba kättesaamisest või teenuse lepingu sõlmimisest, vastavalt Võlaõigusseaduse (VÕS) § 56 lõikele 1.

2. Taganemistähtaeg

  • Taganemistähtaeg on 14 päeva alates päevast, mil tarbija või tema poolt määratud kolmas isik (kes ei ole vedaja) on kauba füüsiliselt kätte saanud.
  • Kui tellimus koosneb mitmest kaubast, mis tarnitakse eraldi, algab tähtaeg viimase kauba kättesaamisest.

3. Taganemisavalduse esitamine

4. Kauba tagastamine

  • Tarbija peab kauba tagastama hiljemalt 14 päeva jooksul alates taganemisavalduse esitamisest (§ 56 lg 3 VÕS).
  • Kauba tagastamise otsesed kulud kannab tarbija, välja arvatud juhul, kui ettevõte on nõustunud need ise kandma või ei ole tarbijat tagastamiskuludest teavitanud (§ 194 lg 4 VÕS).

5. Raha tagastamine

  • Ettevõte tagastab kõik tarbijalt lepingu alusel saadud maksed, sh kättetoimetamiskulud (v.a. lisakulud, mis tulenevad tarbija valitud kättetoimetamisviisist), hiljemalt 14 päeva jooksul alates taganemisavalduse kättesaamisest (§ 56 lg 4 VÕS).
  • Raha tagastamine toimub samal viisil, mida tarbija kasutas maksmiseks, kui pooled ei lepi kokku teisiti.

6. Taganemisõiguse piirangud

Taganemisõigus ei kohaldu, kui:

  • Kaup on valmistatud arvestades tarbija isiklikke vajadusi või eritellimusel (§ 53 lg 4 p 2 VÕS);
  • Kaup on kiiresti riknev või vananev (§ 53 lg 4 p 4 VÕS);
  • Suletud pakendis kaup, mida ei saa tervisekaitse või hügieenilistel põhjustel tagastada, kui pakend on avatud (§ 53 lg 4 p 5 VÕS);
  • Muudel seaduses sätestatud juhtudel.

7. Pretensioonide esitamine

  • Tarbija võib esitada pretensiooni toote või teenuse lepingutingimustele mittevastavuse kohta kahe aasta jooksul kauba kättesaamisest (§ 218 VÕS).
  • Pretensioon tuleb esitada mõistliku aja jooksul, kuid mitte hiljem kui kahe kuu jooksul puuduse avastamisest.

8. Vaidluste lahendamine

Olulised seadused ja viited

Kui teil on küsimusi või soovite kasutada taganemisõigust, võtke palun ühendust:
MOLIKO OÜ
Ehitajate tee 110, Tallinn, Harjumaa, 13517, Eesti
E-post: [email protected]